قیمت عرضه گردو شکن دستی

شکستن آجیل ها در زمانهای گذشته با ابزارهای بسیار ساده مثل هاون های برنجی، استیل و سنگی انجام می شد که امروز نیز هنوز این وسایل در برخی خانه ها کاربرد دارند. اما با پیشرفت دانش امروزه مکانیزم های پیچیده تر و ابزارهای جدیدتری برای شکستن آجیل ها ساخته می شود که گردو شکن دستی یکی از این ابزارها است. گردو شکن به شکل های مختلف و با مکانیزم های متفاوتی ساخته می شود که در ادامه آنها را معرفی خواهیم نمود.

قیمت عرضه گردو شکن دستی

مشخصات گردو شکن دستی چیست؟

مشخصات گردو شکن دستی چیست؟

گردوشکن دستی بر اساس مکانیزم اش دارای اجزای مختلفی است. بسته به نوع گردو شکن فشار توسط دسته بر روی پوسته گردو ایجاد می شود. به طور معمول انواع گردوشکن ها با مکانیزم فنری فشرده می شوند و موجب شکستن پوسته گردو می شوند. در داخل فک گردو شکن های دو دسته انبری هم فنری قرار دارد که با فشردن دسته ها فشرده شده و به گردو اعمال نیرو می کند. کیفیت بالای فنر به کار رفته در این ابزارها از عوامل بسیار موثر بر کیفیت دستگاه است.

گردو شکن هایی که دارای دو دسته هستند یا در قسمت انتهایی محفظه کروی شکل برای قرار گرفتن گردو دارند که گردو با فشردن دو دسته در این محفظه تحت فشار قرار گرفته و می شکند. قسمت داخلی و دیواره داخلی این محفظه دارای زائده های تیزی هستند که همچون خار هستند و زمانیکه گردو تحت فشار قرار گرفت این خارها به پوسته گردو وارد شده و همین خارها موجب ترک پوسته گردو و شکستن آن می شوند.

نوع دیگری از گردو شکن های دو دسته ای به جای اینکه در انتها محفظه ای برای قرار گیری گردو داشته باشند. در قسمت میانی فضایی رزوه دار برای قرار گیری گردو و فشار به گردو و شکستن آن دارند. این نوع از گردو شکن ها نسبت به سایر گردو شکن ها اجزای مکانیکی ساده تری دارند.

یکی از کاربردهای جالب گردوشکن ها اینست که برای باز کردن در نوشابه نیز از آنها می توان استفاده نمود. همچنین قسمت پشتی فک گردوشکن برای شکستن آجیل های کوچکتر مثل بادام نیز استفاده می شود.

انواع مختلف گردو شکن دستی

انواع مختلف گردو شکن دستی گردو شکن دستی اصل انواع مختلفی از لحاظ فیزیکی دارند که به شرح زیر می باشند:
یک مدل از این گردو شکن ها اهرمی تک دسته ای هستند که یک پایه معمولا چوبی دارند و قسمت گردو شکن آن فلزی می باشد.

یک مدل از گردو شکن ها پایه دار نیستند و دو دسته ای هستند که همانند انبر دو دسته به سمت هم فشرده می شوند و گردو در محفظه در نظر گرفته شده تحت فشار می شکند.

یک مدل آن به صورت فنری فلزی ساخته می شود که به صورت ایستاده و تحت نیروی فنری گردو شکسته می شود.در همه انواع گردو شکن ها نیروی دست به نیروی مکانیکی فشاری بر پوسته گردو تبدیل می شود و پوسته گردو می شکند. خوبی این مکانیزم ها به اینست که نیروی به صورت یکنواخت بر سطح پوسته گردو وارد می شود و پوسته گردو بدون خرد کردن مغز گردو می شکند و می توانید گردو را به صورت کامل و سالم از آن خارج کنید.

مدل فنری آن نیز که یک پایه برای قرارگیری گردو دارد و به حالت عمودی و ایستاده است و با فشار عمودی فنر دارای میله مخروطی گردو شکن بر روی گردو آن را می شکند.انواع دیگری از گردو شکن ها نیز وجود دارند که نسبت به انواع فلزی کم کاربردتر هستند.

بررسی کیفیت گردو شکن دستی

بررسی کیفیت گردو شکن دستی

کیفیت ساخت این دستگاه های مکانیکی بر روی عدم اتلاف گردو تاثیر مستقیم دارند و موجب می شوند مغز گردو به صورت سالمی از پوسته خود جدا شوند. همچنین کیفیت این دستگاه ها بر میزان حجم مغز گردوی تولیدی در یک شبانه روز موثر است و با آنها روزانه تا حجم بالایی هم می توان مغز گردو تولید کرد.

گردو شکن هایی که دارای محفظه مخروطی قرارگیری گردو هستند دارای یک مزیت دیگر نیز هستند که پوسته های گردو پس از شکستن به اطراف پرت نمی شوند و خطری برای منازلی که در آن کودکانی وجود دارند که همیشه در کنار بزرگترها هستند ندارد.

گردو شکن درجه یک حس اطمینان به استفاده کننده می دهد که این دستگاه استحکام بدنه بالایی دارد و شکننده نیست و دسته آن نیز هنگام فشردن به دست آسیبی وارد نمی کند. از این رو گردو شکن هایی که دسته فلزی دارای قسمت پلاستیکی هستند که به هنگام فشردن موجب راحتی کار با این دستگاه می شود پرکاربردتر می باشند اما انواع فلزی آن نیز علاوه بر کیفیت و استحکام بالا از زیبایی و جلای فلزی برخوردار هستند که از این وسایل یک آشپزخانه زیبا به وجود می آید که هر وسیله ای به زیبایی آشپزخانه می افزایند. از این رو جنس گردو شکن از عوامل مهم و موثر بر قیمت گردو شکن و مشتری پسند بودن آن است و می توان گفت با توجه به این معیارها گردو شکن انبری زنجان یکی از محبوب ترین گردوشکن هاست.

نوع گردوشکن دستی محفظه دار علاوه بر مزیت های دیگر آن که به آنها اشاره کردیم دارای جنس سبکی نیز است. این گردوشکن ها عمدتا از جنس آلومینیوم ساخته می شوند و ویژگی منحصر به فرد این آلیاژ سبک بودن آنست که موجب می شود دست انسان به هنگام کار با این ابزار به دلیل وزن پایین آن خسته نشود.

مرکز عرضه گردو شکن دستی

مرکز عرضه گردو شکن دستی

زنجان یکی از شهرهای ایران است که از گذشته نامش با ساخت انواع چاقوهای با کیفیت معروف است. گردو شکن دستی زنجان نیز یکی از انواع محصولات فلزی با کیفیت در ایران به شمار می آید. از واحدهای صنعتی تولید کننده در این شهر که عرضه کننده انواع گردوشکن، چاقو، قند شکن و سایر محصولات خانگی است می توان مرکز عرضه گردو شکن زنگان چاقو را نام برد.

این واحدهای صنعتی به طور معمول در چند زمینه محصولات خانگی ساخت و تولید دارند که گردوشکن یکی از این محصولات است. معمولا این واحد در زمینه تولید چاقو و تبر و غیره نیز تولید داخلی دارند که نیازهای کشور را در این زمینه برآورده می کنند و نیاز به واردات این محصولات کاهش می یابد.مشاغلی چون ساخت چاقو از قدیم در ایران رونق داشته است و تجربه صنعتگران در این زمینه ها به آنها کمک کرده است که علاوه بر رفع نیازهای داخلی گاها صادر کننده محصولات خود به دیگر کشورها نیز باشند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما