چاقو همه کاره تاشو پرتابی

استفاده از چاقو به عنوان ابزار برای تمام افراد امری رایج بوده که در انواع چاقو همه کاره، تاشو، پرتابی و غیره تولید می شود و افراد بنا بر نیاز از آنها استفاده می کنند. البته برخی از چاقوها جنبه ی تزئینی و دکوری داشته و خوش سلیقه ها برای طراحی و دیزاین خانه های شان از آن استفاده می کنند.

چاقو همه کاره

از مورد استفاده ترین چاقوها، چاقو همه کاره است که از کیفیت خوب تیغه ها و دسته برخوردار است و معمولا از پلاستیک و یا فلز دسته ی آن ساخته می شود.

از معمول ترین استفاده های آن در مسافرت و کارهای بیرون از خانه می باشد که همه ی افراد می توانند از آن استفاده نمایند.

استفاده از چاقو قدمت بسیار زیادی در تمدن بشر داشته و شاید بتوان گفت که اولین وسیله ی دفاعی بشر در برابر حیوانات چاقو بوده که به شکلهای مختلفی تولید می شده و تا کنون پیشرفتهای چشم گیری در این زمینه پیدا کرده است، نمونه ی آن هم چاقو همه کاره است که از استفاده ی شخصی گرفته تا در جنگل و شکار مورد استفاده افراد می باشد.

از کاربردهای آن می توان به سوهان، قیچی، درب بازکن، پیچ گوشتی، موچین و غیره اشاره نمود.

برای خرید چاقوی با کیفیت باید به مواردی دقت کرد مثل: دسته ی فلزی، چوبی و یا برزنتی داشتن آن و نیز دسته هایی که از پلاستیک هستند از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند، جنس تیغه ی فولادی، کربنی یا تمام استیل بودن آن و اگر در غیر این موارد باشد جنس آن بی کیفیت بوده و به راحتی زنگ زده و زود کند می شود و یا حتی ممکن است زود شکسته شود.

چاقو شکاری تاشو

یکی از وسایل مورد نیاز شکار، چاقو شکاری تاشو است که در کنار دیگر تجهیزات شکار از کمترین جای ممکن استفاده خواهد نمود.

این چاقوها اغلب دارای دسته ی چوبی به همراه طراحی فوق العاده زیبایی هستند که حس بسیار خوبی به استفاده کننده از آن می دهد. چاقوهای شکاری دارای انواع مختلف تیغه هستند مثل: تیغه ی خنجری، تیغه ی قطره ای، تیغه ی سوزنی، تیغه ی دندانه دار، تیغه نیزه ای و غیره. خوب است بدانید که چاقوهای کربنی از عمر بیشتر برخوردار بوده و تیغه ی آن بسیار تیز تر می باشد.

چاقو شکاری تاشو

چاقو شکاری پرتابی

از وسایل مورد استفاده ی ورزشهای رزمی ژاپنی، چاقو شکاری پرتابی است که به چاقوی نینجا هم معروف می باشد.

این چاقو که در اندازه های مختلف موجود است بیشتر برای تمرکز چشمها و دستها و اعصاب استفاده می شود و یک سرگرمی هم برای افراد محسوب می شود.

قیمت چاقوی شکاری پرتابی دو لبه

از انواع مختلف چاقو شکاری پرتابی مدل دو لبه است که دارای قیمت بیشتر از مدلهای دیگر می باشد، همچنین این مدل با داشتن کاور مناسب قابلیت بستن به مچ دست و پا را دارد.

این چاقو در اندازه ی 22 سانتی تولید شده و بسیار تیز و برنده است و حین استفاده باید کمال دقت را داشته باشید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.

چاقو شکاری جیبی

برای گردش در طبیعت می توانید از چاقو شکاری جیبی استفاده کنید که اندازه ی بسیار کوچکی داشته و در عین حال کارایی بسیار زیادی در جنگل و اتراق نمودن در آن دارد. این چاقوها اکثر دارای ضامن بوده و از جنس استیل ساخته شده اند و بدنه ی آنها هم از جنس فلزی می باشد.

چاقو شکاری چوبی

شما می توانید برای شکار از چاقو شکاری چوبی استفاده نمایید که وزن بسیار سبک داشته و بسیار خوش دست است. این چاقوها اغلب از دسته ی چوب گردو ساخته شده که از طول عمر و کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

چاقو شکاری دسته چوبی

همان طور که گفتیم چاقو شکاری دسته چوبی از کیفیت خوبی برخوردار است و نیاز شما به یک وسیله ی تیز و برنده در حین شکار و طبیعت گردی را بر آورده می سازد.

این چاقوها دارای دسته ی ارگونومی بوده و به طور کامل در قالب دست شما قرار می گیرد و در استفاده از آن کاملا راحت می باشید.

چاقو شکاری دسته چوبی

خرید چاقو شکاری اصل

کسانی که علاقه به شکار دارند جهت خرید چاقو شکاری اصل می توانند به فروشگاه های تجهیزات شکاری مراجعه و این محصول را خریداری کنند. دقت نمایید که این چاقوها مناسب طبیعت گردی و شکار است و برای استفاده ی روزمره نمی باشد.

چاقوهای نوک تیز شکاری از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و به راحتی در بدن شکار فرو رفته و بسیار استفاده ی راحتی برای استفاده کننده از آن دارد.

چاقو شکاری دکمه ای

از مدلهای چاقو شکاری طرح دکمه ای یا ضامن دار می باشد که مورد استفاده ی افراد حرفه ای شکار می باشد. از دیگر مزایای آن سبکی، حمل راحت، اشغال جای کمتر و غیره می باشد.

چاقو شکاری ضامن دار

یکی از پر کاربرد ترین چاقوهای شکاری مدل ضامن دار است که برای مصرف کننده ی آن راحتی در استفاده را به ارمغان می آورد. این چاقو از تیغه ی کاملا استیل ساخته شده که تمیز کردن آن بسیار راحت بوده و دیرتر زنگ می زند.

چاقو شکاری طرح ماهی

یکی از طرحهایی که روی دسته چاقو شکاری پیاده سازی می شود طرح ماهی است که نیاز به دقت فراوان در طراحی آن دارد و توسط هنرمندان حرفه ای طراحی می شود. همچنین طرحهای دیگری نیز پیاده سازی می شود که در زیبایی بیشتر آن موثر می باشد

چاقو شکاری غلاف دار

از بیشترین و پر طرفدار ترین چاقوهای شکاری مدل غلاف دار آن است که قابلیت وصل نمودن به کمربند را داشته و استفاده از آن بسیار راحت تر می باشد. این غلافها بیشتر از جنس چرم بوده و عمر بسیار مطلوبی را دارا می باشند.

چاقو شکاری غلاف دار

چاقو شکاری فولادی

از محکم ترین چاقوهای شکاری جنس فولادی آن است که بسیار مستحکم بوده و عمر طولانی و تیزی فوق العاده ی آن از مزایای آن می باشد. به علت فولادی بودن آن هیچ وقت زنگ نمی زند و برای استفاده ی مادام العمر بسیار مطلوب است و همچنین دسته ی آن قابل تعویض می باشد.

استفاده ی حرفه ای از چاقو به زمانهای بسیار دور و در جنگهای گذشته می رسد و نیز ایرانیان قدمت دیرینه ای در استفاده از چاقو دارند.

چاقوی زنجانی از بهترین چاقوها می باشد و شاید جالب باشد بدانید که یک چاقوی 5 سانتی و ساخته شده از شاخ بز پیدا شده که مربوط به 18 قرن پیش می باشد و گواه آن است که چاقوی ایرانی قدمت دیرینه ای دارد.

با گسترش اسلام و جنگهای مختلف صنعت سلاح سازی در ایران گسترش یافته و شهر زنجان در این زمینه بسیار پیشگام بوده است، با تشویقهای شاه اسماعیل مراکز بسیاری در زنجان تاسیس شد تا نسبت به تولید سلاح اقدام کنند.

در تاریخ آمده که شاه اسماعیل بسیاری از دانشمندان و صنعت گران را از هند، فرانسه و بسیاری از کشورهای اروپایی به خدمت گرفت تا از آلیاژهای محکم استفاده کنند و سلاحهای مستحکم و قدرتمند بسازند. شاید بتوان گفت که از قرن 10 به بعد قلب صنعت چاقو سازی در ایران شهر زنجان بوده و بسیاری از ابداعات و فناوریهای ساخت سلاح و چاقو در این شهر رخ داده است.

در حال حاضر چاقو سازی زنجان جزو صنایع دستی و گردشگری این شهر بوده و همه ساله گردشگران خارجی زیادی در کنار بازدید از بناها و مکانهای دیدنی این شهر از بازار چاقو سازی آن هم بازدید می کنند که مورد استقبال فراوان ایشان قرار گرفته است.

چاقوی زنجانی به استحکام و مقاومت در برابر زنگ زدگی و نیز تیزی بسیار زیاد معروف است که دسته های آن با طرحهای بسیار زیبا و درخوری شکل دهی شده است.

در حال حاضر انواع چاقو شامل: چاقوی صحرایی، چاقوی ضامن دار، قندشکن، قداره، قمه، شمشیر، کارد قصابی و آشپزی، تبر، ساطور و انواع دیگر چاقوها در این شهر تولید و روز به روز به کیفیت آنها افزوده می شود.

در ساخت چاقوهای زنجانی از مواد اولیه کاملا با کیفیت استفاده شده و تشخیص آن با دیگر چاقوها بسیار آسان است چرا که این چاقوها کاملا یکدست و سنتی ساخته شده اند در حالی که چاقوهای دیگر به خصوص خارجی به صورت چند تکه ای ساخته شده و این به صورت کاملا واضح مشهود است.

البته شهرهای دیگری مثل اصفهان، قم، همدان، تبریز و غیره در پیروی کردن از روش زنجانی به تولید چاقو مشغول هستند که تا کنون نتوانسته اند به کیفیت و ماندگاری چاقوی زنجانی دست پیدا کنند.

قطعا چاقوی زنجان جزو شاهکارهای صنعتی ایران بوده و برای ماندگاری این صنعت کمک و یاری مردم و مسئولان را می طلبد تا با خرید و اعتماد مردم و پرداخت یارانه های لازم از طرف مسئولین این صنعت روز به روز شکوفا تر شده و به قله های بالاتری برسد.

البته خرید مردم و کمکهای مسئولین همیشه بوده ولی منظور ما کمکهای بیشتر مسئولین برای جهانی شدن این محصول و صادرات آن به سرتاسر گیتی می باشد.

همان طور که اشاره شد این صنعت در زنجان حرف اول را می زند و کارگاه های کوچک و بزرگی در این شهر نسبت به تولید چاقو و ملزومات مرتبط اقدام می کنند که طبق بر آورد انجام شده تا امروز بیش از 10 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این امر دخیل هستند.

همچنین جالب است بدانید و نیز آگاه باشید که به تازگی کشور چین که به کپی برداری از محصولات دیگر کشورها معروف است چاقوهایی را تولید کرده که آرم چاقوی زنجان روی آن خورده ولی کاملا بی کیفیت می باشد، پس حین خرید با دقت بیشتری انتخاب نمایید.

در ادامه نکاتی می گوییم که در افزایش عمر چاقو کمکتان می کند.

هیچ گاه از قسمت تیز چاقو برای ضربه زدن به اشیای سفت و سخت مثل استخوان کمک نگیرید. از چاقوهای فولادی استفاده نموده و بعد از استفاده آنها را شسته و خشک نمایید، در صورت امکان تیغه ی آنها را چرب نمایید، همچنین چاقوهای فولادی دیر تر نیاز به تیز کردن دارند و زنگ نمی زنند.

برای بهتر عمل کردن چاقو قبل از استفاده از تیزکن دستی استفاده نمایید، برای این عمل از زاویه 30 درجه استفاده کرده و رو به جلو این کار را انجام دهید.

چاقو شکاری فولادی

چاقو شکاری کرگدن

از مدلهای مستحکم چاقوی زنجانی، چاقو شکاری کرگدن است که به علت فرم خاص آن بسیار کارآمد بوده و نیاز شما به یک وسیله ی مطمئن حین شکار را برآورده می سازد.

این چاقو از آلیاژ ضد زنگ بوده و دارای غلاف فومی برای حمل و نقل و استفاده ی راحت تر می باشد.

کارد شکاری گورخا

حرفه ای ترین و زیبا ترین کارد شکاری، مدل گورخا است که با داشتن فرم منحنی شکل، استفاده ی بسیار راحت و آسانی را دارد و نیز این کارد از آلیاژ بسیار مستحکمی ساخته شده است.

غلاف و دسته ی آن دارای جنس برزنتی بوده و در افزایش عمر آن بسیار موثر می باشد.

چاقو شکاری متوسط

از دیگر چاقوهای مناسب شکار و طبیعت گردی چاقو شکاری متوسط است که اندازه ی آن 20 سانتی متر بوده و از کیفیت قابل قبولی برخوردار می باشد. این چاقو هم دارای غلاف برای حمل و نقل و استفاده ی راحت تر می باشد.

چاقو شکاری متوسط

چاقو شکاری کوهنوردی

برای کسانی که به ورزش کوهنوردی علاقه دارند استفاده از چاقو شکاری کوهنوردی را توصیه می کنیم که دارای وزن بسیار سبک می باشد.

این چاقو در مدلهای تاشو، ضامن دار، گردنی و غیره تولید و قابل استفاده می باشد.

امروزه چاقوهای شکاری در انواع ایرانی و خارجی در بازار موجود است که دارای کیفیتهای مختلفی هستند، حتما میدانید که چاقوی زنجانی در ایران از همه ی انواع دیگر معروف تر و با کیفیت تر می باشد و همچنین چاقوهای سوییسی و آمریکایی از معروف ترینهای خارجی است.

اما توصیه می کنیم که از محصولات ایرانی خرید کنید و از خروج ارز جلوگیری کرده و باعث اشتغال آفرینی برای جوانان کشورمان شوید.

قطعا با اعتماد شما و خرید محصولات ایرانی در توسعه ی فرهنگ استفاده از محصولات داخلی قدم بسیار بزرگی برداشته و باعث رونق تولید خواهید شد.

قیمت چاقو شکاری بزرگ

با توجه به کیفیت و نوع بدنه و تیغه ی چاقو شکاری بزرگ، قیمت آن دارای تنوع زیادی است که در بازار محصولات شکاری موجود بوده و افرادی که مورد نیازشان است می توانند آن را تهیه نمایند.

همان طور که گفتیم بنابر کیفیت، قیمت این محصول متغیر می باشد و هنگام خرید آن باید به دقت محصول را بررسی کرده و بعدا نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

مجموعه ی ما در تولید چاقوهای خود از دستگاه های پیشرفته و مواد اولیه درجه یک استفاده می کند که کارایی فوق العاده خوبی برای استفاده کننده از آن داشته باشد.

قیمت چاقو شکاری بزرگ

جهت اطلاع از قیمت ها و تنوع محصولات و خریدی به صرفه و اقتصادی از مشاوره ی کارشناسان ما استفاده کنید و خرید خود را نهایی سازید، با تماس مستقیم از طریق شماره ی درج شده در سایت و یا پر نمودن فرم موجود در سایت از این مشاوره های رایگان و تخصصی بهره مند شوید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما