با خاک تصفیه به راحتی گیاه شما پا جوش می زند

مواد آلی متشکل از بقایای گیاهان و جانورانی است که مرده اند، میکروارگانیسم های زنده و مرده در خاک تصفیه که تجزیه شده و در خاک متحد می شوند و این ماده را تشکیل می دهند.

بیشتر خاک های کشاورزی دارای نسبت بسیار کمی از مواد آلی (کمتر از 5٪) هستند، اما این مقدار ناچیز نقش بسیار مهمی در کیفیت خاک دارد.

مواد آلی به حاصلخیزی، ساختار و فعالیت بیولوژیکی خاک کمک می کند. مواد آلی با افزودن گیاهان پوششی، کودهای دامی، کمپوست و تناوب زراعی به خاک اضافه می شود.

بافت خاک یک ویژگی مهم است که بر بسیاری از جنبه های کیفیت خاک تأثیر می گذارد. طبقه بافت خاک بر اساس درصد ماسه، سیلت و گل یا خاک رس تعیین می شود.

به طور کلی، خاک از ذرات سه اندازه مختلف تشکیل شده است. ذرات ماسه نسبتاً بزرگ هستند، ذرات رس در مقایسه با ذرات ماسه ریز هستند و ذرات سیلت متوسط ​​هستند.

خاک رس و سیلت بیشتر از ذرات ماسه آب و مواد مغذی گیاه را در خود نگه می دارند. بافت یک ویژگی منحصر به فرد خاک است که تحت شیوه های مختلف مدیریت هرگز تغییر نمی کند.

چهار نوع خاک به عنوان (1) شنی طبقه بندی می شوند. (2) اسلایم؛ (3) خاک های لومی و (4) خاک رس یا گل. این طبقه بندی بر اساس اندازه ذراتی است که هر نوع خاک دارد.

در حالی که بافت خاک نسبتی است که در آن سه نوع ذرات خاک (شن، سیلت و رس) یافت می شوند، ساختار خاک به ما می گوید که این ذرات چگونه در فضا چیده شده اند. کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما