توزیع انواع چاقو نیم غلاف زنجان

چاقو نیم غلاف یکی از محصولات سنتی شهر زنجان است که علاوه بر کاربرد متداول هر چاقو به طور ذاتی، یک اثر هنری و سوغاتی ارزشمند از این شهر هم به شمار می آید. توزیع چاقو نیم غلاف با طرح های مختلف و انجام کارهای هنری بر روی دسته آن صورت می گیرد که مشتریان فراوانی را به خود جذب کرده است.

توزیع انواع چاقو نیم غلاف زنجان

کاربرد های رایج چاقو نیم غلاف

کاربرد های رایج چاقو نیم غلاف همه ما با کاربرد چاقو به طور کلی آشنایی داریم اما بهتر است بدانید چاقو هم انواع مختلفی داشته که هریک برای منظور خاصی طراحی شده اند و مشخصات متفاوتی دارند. چاقو نیم غلاف یکی از تولیدات پرفروش در میان انواع چاقوهای ساخته شده است. همان طور که از نامش پیداست، سایز کوچکتری نسبت به چاقوهای متداول داشته و بیشتر برای طبیعت گردی و امور مختلف هنگام شکار و یا بریدن شاخ و برگ درختان در فضاهای باز کارایی دارد.

به دلیل اینکه این چاقو بیشتر در فضای بیرونی، طبیعت، جنگل و امثال آن کاربرد دارد، به نحوی طراحی می شود که تاشو بوده و پس از اتمام کار می توان آن را درون غلاف مطمئن و ایمنی قرار داد. هرچند هم که چاقو بزرگ باشد، پس از تا شدن و فرو رفتن در غلاف، سایز کوچکتری پیدا کرده و حمل آن آسان تر خواهد شد.

چاقو نیم غلاف زنجان از بهترین و باکیفیت ترین چاقوهای ساخته شده در این دسته است که علاوه بر تیزی لبه های تیغ، غلاف و دسته محکمی دارد که عموما از جنس سنگ و یا استخوان ساخته می شود تا مقاومت و استحکام بیشتری به آن ببخشد. بر روی دسته چاقو و غلاف می توان نقش های زیبایی ایجاد کرد که به ارزش آن می افزاید.

باوجود اینکه چاقو نیم غلاف زنجان یک ابزار کاربردی است، اما ارزش هنری بالایی هم دارد و بسیاری از مشتریان فقط به دلیل کار دست استادکاران ماهر و داشتن یادگاری ارزشمند از شهر زنجان، آن را خریداری می کنند. این محصول سوغاتی بسیار ارزشمندی محسوب می شود که به نوعی هم یک اثر هنری و هم یک ابزار کارآمد خواهد بود.

نکات مهم در انتخاب چاقو نیم غلاف

نکات مهم در انتخاب چاقو نیم غلاف برای خرید چاقو نیم غلاف باید به شناسنامه کار توجه شود. برخی از صنعتگران و استادان چیره دست چاقوساز دارای سابقه و تجربه خوبی در زمینه ساخت انواع چاقو هستند که محصولات تولید شده آنها شهرت زیادی داشته و همین که نام صاحب اثر بر روی چاقو حک شده باشد، بر ارزش مادی و معنوی آن افزوده می شود.

چاقو نیم غلاف باید دارای تیغه فولادی تیز و مستحکم باشد تا از عهده تمامی امور حیاتی که ممکن است فرد در طبیعت با آن مواجه شود، برآید. برخی از این چاقو ها با ویژگی ضربه زدن ساخته می شوند که هم تراز با ساطور و یا تبر در برابر ضربات سخت مقاوم هستند.

چاقو نیم غلاف هم بصورت دست ساز و هم بصورت ماشینی تولید می شود که هر دو دارای استحکام بالایی هستند، اما نوع دست ساز ارزش هنری بالاتری داشته و گرانقیمت تر است. این محصول با توجه به حکاکی هایی که بر روی دسته صورت گرفته و یا اینکه ساده باشد و جنس غلاف که عموما از نوع چرم طبیعی است، قیمت گذاری می شود.

مراکز خرید چاقو نیم غلاف ضامندار

مراکز خرید چاقو نیم غلاف ضامندار چاقو نیم غلاف ضامندار را می توان از مراکز فروش صنایع دستی، فروشندگان ابزار طبیعت گردی و شکار یا تولیدکنندگان اصلی محصول خریداری کرد. برای اطمینان از کیفیت و اصالت چاقو بهتر است مستقیما به تولیدکننده اصلی مراجعه شود که این کار با استفاده از سایت های اینترنتی فروش به آسانی فراهم شده است.

بر روی سایت اینترنتی می توان انوع مختلفی از چاقوی نیم غلاف را مشاهده کرد که در سایزهای مختلفی تولید شده اند. مشخصات کلی هر چاقو همراه با قیمت آن در کنار محصول قرار داده شده تا مشتری بتواند با آگاهی بیشتری اقدام به خرید کند. محصولات دست ساز و درجه یک قابلیت صادرات و فروش در بازارهای جهانی را هم دارند. این نوع فروش به سودآوری بیشتر تولیدکننده کمک می کند.

1

  1. به دلیل اینکه این چاقو بیشتر در فضای بیرونی، طبیعت، جنگل و امثال آن کاربرد دارد، به نحوی طراحی می شود که تاشو بوده و پس از اتمام کار می توان آن را درون غلاف مطمئن و ایمنی قرار داد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما