فروشندگان چاقو زنجان ضامن دار

این کالا چاقو شکاری جدید زنجان ضامن دار جزء کالاهای ملی کشورمان می باشد. فروشندگان این محصول را با کیفیت عالی و مرغوب روانه ی بازار می کنند. نمونه های این چاقو با نمونه های خارجی در رقابت است به گونه ای که به سبب مرغوبیت بیشترش در بازارهای جهانی نیز عرضه می گردد. چاقو زنجان باکیفیت از فولاد عالی ساخته می شود به همین سبب قیمت بالایی دارد بنابراین فروش این چاقو بطور چشمگیری در حال افزایش است و فروشندگان برای تولید بسیار این محصول در تلاش هستند.

فروشندگان چاقو زنجان ضامن دار

انواع مختلف چاقو زنجان

انواع مختلف چاقو زنجان چاقوسازی در استان زنجان جزء هنرهای بومی و در زمره ی صنایع دستی قرار می گیرد. چاقو همه کاره یزد یکی از وسایل پرکاربرد در زندگی بشر است و وسیله ای برنده می باشد که از جنس های مختلفی مانند فولاد، استیل، برنج، آهن، شاخ های گاو و گوزن و… تشکیل شده است. اندازه های چاقو ها می تواند کوچک، متوسط و یا بزرگ باشد.

ظرافت در کنار مرغوبیت، زیبایی بی نظیر، استفاده از مواد و مصالح عالی و تناسب در ابعاد و سایز چاقو شکاری بزرگ در قسمت های تیغه، و غلاف و دسته نشان از تبحر استادکاران ماهردر صنعت چاقوسازی در استان زنجان می باشد. چاقوی زنجان انواع بسیاری دارد که در این میان دو مدل از آن یعنی پر فروش‌ تر دنده ای و چاقوی ضامن دار است.

بطور کلی انواع چاقو زنجان اصل را به لحاظ جنس می توان در دو گروه قرار داد:

  • چاقوهای تمام فولادی؛ به سبب استحکام بالای فولاد این چاقوها دارای مقاومت بسیار بالایی هستند.
  • چاقوهای استیل فولادی؛ رد این مدل چاقوها در برابر زنگ زدگی دارای مقاومت زیادی هستند.

از انواع گوناگون چاقو سلاخی زنجان می توان به چاقوهای ذیل اشاره کرد:

  • چاقوهای قلم تراش
  • چاقوی شکاری
  • چاقو مدل صحرایی
  • ساطورها
  • دشنه
  • قمه
  • قندشکن
  • کاردهای آشپرخانه
  • انواع کارد قصابی
  • چاقو مخصوص باغبانی
  • شمشیر
  • قداره
  • تبر
  • کارد سلاخی
  • چاقو زنجان ضامن دار جدید
  • و …

خصوصیات چاقو زنجان ضامن دار

خصوصیات چاقو زنجان ضامن دار در این چاقو زمانی که به حالت بسته می باشد فنر به تیغه تکیه می دهد تا تیغه را همیشه به صورت پرتاب نگه دارد. از خصوصیت دیگر چاقوی ضامن دار می توان به ضامن آن اشاره نمود زیرا ضامن این چاقو به شکل دایره برجسته در نقطه ی اتصال قبضه قرار دارد تا با فشار دادن این دایره تیغه ی چاقو با سرعت بسیار به سمت بالا کاملا باز گردد و بصورت خودکار به حالت باز ضامن شود. برای بسته شدن چاقو نیاز هست که مجدد نقطه دایره ای فشار داد.

از چاقوهای ضامن دار برای مصارف گوناگون اعم از کوهنوردی، طبیعت گردی، جنگل، کمپ و… استفاده می شود و شامل انواع مختلفی می باشد. حمل و نقل و جابجایی این مدل چاقوها بسیار راحت می باشد و جزو پرکاربردترین چاقوها و باکیفیت ترین آن ها می باشد.

این چاقوها از منظر ضامن و شکل آن به پنج گروه تقسیم میشود: ۱) ضامن خارجی ۲) ضامن داخلی و یا مغزی ۳) تیغه ای و یا رمزی ۴) شصتی ۵) فشاری

در چهار دسته ی اول دکمه ی ضامن پس از فشار ضامن، تیغه را رها می کند و سپس به آرامی با دستمان می توانیم، تیغه را مجدد باز کنیم، ولی در مدل پنجم با فشار دادن ضامن، تیغه همانند فنر به بیرون پرتاب می شود.

ویژگی های چاقو زنجان ضامن دار

ویژگی های چاقو زنجان ضامن دار مهم ترین ویژگی چاقوی زنجان دوام بالای آن و زیبایی منحصر بفردش می باشد. این چاقو توسط استادان چاقوساز در طرح‌ها و شکل‌های مختلفی تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود. از دیگر ویژگی ها ی چاقوی زنجان برندگی و تیزی بسیاز زیاد آن می باشد چرا که غالبا از فولاد و یا استیل فولاد ساخته می شوند و به همین سبب از مقاومت بالایی برخوردارند و دچار زنگ زدگی نمی شوند.

تنوع این چاقو به حدی است که بیش از 200 مدل از آن ساخته شده است. برخی از انواع این کالا به عنوان یک وسیله ی تزئینی و تجملی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی مصارف دیگر این محصول عبارت است از مصرف کردن در آشپرخانه های رستوران ها، قصابی ها، در صنایع مختلف و…

ویژگی های این کالا سبب شده است مورد خرید و استفاده ی بیشتر در میان جوانان و کوهنوردان و … قرار گیرد. به گونه ای که هنگام سفر به این استان اقدام به تهیه ی آن می نمایند. ازجمله ویژگی‌های مهم چاقوی زنجان می‌توان به شیک بودنش اشاره نمود. این چاقوها با دسته‌های تزئین شده به فروش می‌رسند و به سبب زحمت سازندگان آن از محبوبیت زیادی برخوردارند.

این وسیله کاربردی با ظرافت بسیاری ساخته می‌شوند و در بعضی مدل ها در قسمت دسته ی چاقو طرح‌های مختلفی کار می‌شود طرح هایی برگرفته از اشکال هندسی آمیخته با ذوق و هنر سازنده ای که از طبیعت الهام گرفته است.

یک دست بودن تیغه و دسته ی چاقو، رعایت درست فنون آبکاری، عدم سابیدگی چاقو در گذز زمان و… از دیگر ویژگی های این محصول است.

مرجع خرید چاقو زنجان ضامن دار

مرجع خرید چاقو زنجان ضامن دار هنگام تهیه ی این کالا بهتر است به مرجع خرید چاقوی معتبر و مطمئن در سطح بازار مراجعه کرد و توانایی تشخیص دهی چاقوی زنجان را از سایر چاقوهای موجود در بازار را داشت. غالبا دسته ی چاقو های کرمان به شکل سنتی و از استخوان ساخته می شوند حال دسته ی چاقو های تولید شده در زنجان از مواد نشکن، نسوز و ضد زنگ ایجاد می گردند. چاقوهای زنجان به لحاظ ظاهر و کاربرد، هم چنین کیفیت توان رقابت با بازارهای خارجی را دارد و از این نظر جزء چاقوهای به روز است.

یکی از بهترین شاخصه های تشخیص چاقوی زنجان دسته ی آن مباشد چرا که حاصل هنر تخصصی استادکاران ماهر است و چاقوهای آشچزخانه زنجان از سه تکه ساخته شده اند و مراحل ساختشان متعدد می باشد حال آنکه دسته های چاقوهای شهرهای دیگر از جمله کرمان با وارد کردن فشار به تیغه چاقو پیچ می شوند که این نیز در زمره ی هنر تخصصی قرار نمی گیرد.

بهره بردن از استخوان برای چاقو سازی به سبب ایجاد بوی نامطلوب پس از گذشت مدت زمانی، بهداشتی نمی باشد. چاقوهای زنجانی که دسته های آن از شاخ گوزن و یا گاومیش ساخته می شوند در چاقوی کلکسیونی و ضامن دار تزئینی، قلم تراشی، شکاری و پیوند زنی دیده می شود. قیمت حدودی این چاقو ها 300 هزار است.

تولیدکنندگان این کالا قادرند بنا به درخواست متقاضیان این محصول را به شهرهای دیگر ارسال نمایند. غالبا قیمت چاقوی زنجان بر اساس موارد بسیاری اعم از سایز چاقو، کیفیت متریال، و جنس دسته، تنوع چاقو بر اساس طرح و نقوش روی آن، میزان استحکام، برندگی و تیز بودن لبه ی تیغه، عدم جدا شدن دسته از تیغه، رعایت امنیت برای مشتری و… بستگی دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما