مرکز خرید قمه اصل زنجان

مرکز خرید قمه اصل زنجان ارزان شامل کارگاه های چاقو سازی می باشد که پس از ساخت این ابزار اقدام به شناسایی بازار مصرف می کنند و از این طریق این محصول را به فروش می رسانند.

در این میان بازاریابان فعال در این زمینه نیز اقدام به معرفی این محصول به خریداران می کنند و از این طریق فروش گسترده این محصول را در بین خریداران انجام می دهند.

مرکز خرید قمه اصل زنجان

خصوصیات قمه اصل زنجان

خصوصیات قمه اصل زنجان چاقوسازی از جمله صنایع ­دستی قدیمی و معروف شهر زنجان است. پیشینه‌ی دقیق این صنعت در زنجان بر ما پوشیده است.

اما با مراجعه به اسناد تاریخی و سیاحت­نامه­ های گردشگران می­ توان گفت که از حدود قرن دهم هجری شهر زنجان مرکز عمده­ ای برای ساخت چاقو، شمشیر و قَمه بوده و کارگاه­ های مختلف اسلحه ­سازی در آن دایر بوده است.

به علت ویژگی­ های خاصی که قمه زنجان از نظر ظرافت، بُرش، تنوع و استحکام دارد نام زنجان با صنعت چاقو­سازی عجین شده است.

قمه از جمله ابزار آلاتی به شمار می آید که به منظورهای مختلف از جمله شکار مورد استفاده قرار می گرفت البته این موضوع مربوط به زمانی است که شکار در ایران رواج داشته است.

ولی امروزه این تجهیزات بیشتر جنبه کلکسیونی دارد به همین دلیل قمه در طرح ها و شکل های مختلفی تولید شده و به بازار و کلکسیون داران ارائه می شود.

قمه تولید شده در شهر زنجان از طرف داران ویژه ای برخوردار می باشد، و این امر به دلیل ویژگی های منحصر به فرد این محصول است، از جمله ویژگی های مهم قمه تولید شده در شهر زنجان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نکته اول نوع فلزی است که در تولید این محصول استفاده شده است در طراحی و ساخت این قمه از نوعی فولاد ضد زنگ و مستحکم استفاده شده شده است و این فولاد در تولید دسته و تیغه مورد استفاده است.
  • میخک های تعبیه شده بر روی دسته این قمه ها نیز از جنس فولاد محکم بود و برای تولید دسته تیز از چوب، یا حتی استخوان حیوانات استفاده می کنند و بر روی آن نقش و نگار های مختلفی حک کرده و به بازار عرضه می کنند.
  • تیغه این قمه ها از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و بر روی آن شعارهایی حک نموده اند که موجب زیبایی دو چندان آن ها شده است.
  • طلاکوبی های انجام شده بر روی این تیغه ها به زیبایی دو چندان این قمه کمک شایانی نموده است و بر روی قسمت های انتهایی تیغه و هم چنین بر روی دسته آن طلاکوبی های ظریفی انجام داده اند.
  • البته نکته ای که در مورد این محصول وجود دارد این است که امروزه از استخوان برای تولید دسته این چاقو استفاده نمی شود زیرا این استخوان ها غیر بهداشتی نی باشند و موجب انتقال بیماری می شوند.
  • در گذشته در صورت ممکن از عاج حیوانات برای تولید این چاقو ها استفاده می شد و از ارزش ریالی بالایی نیز برخوردار بود.
  • دسته این قمه ها از رنگ بندی بسیار متنوعی برخوردار می باشند به همین دلیل سلیقه های بسیاری را به خود اختصاص داده است.
  • این محصول هم چنین به دلیل کلکسیونی بودن در ابعاد و اندازه های متنوعی نیز تولید می شوند.

راهنمای انتخاب قمه اصل زنجان

راهنمای انتخاب قمه اصل زنجان چاقو سازی یکی از صنایع دستی بومی استان زنجان می باشد، قمه نوعی ابزار تیز و برنده است که که با استفاده از استیل، فولاد،استیل فولاد،آهن، برنج، شاخ گوزن،شاخ گاو،استخوان گاو و …. در انواع مختلف بزرگ و کوچک ساخته و پرداخته می شوند.

که قدمت چاقو سازی و قمه سازی به دوره حکومت مغول ها در زنجان می رسد. معمولاً چاقو­سازان و قمه سازان زنجان نام خود را بر روی تیغه‌ی چاقو حک می­ کنند.

جواهر، ملیله، صدف و عاج از تزییناتی است که این هنرمندان در تولیدات خود به­ کار می­برند. از قمه های کوچک تزیینی که به­ عنوان جا­کلیدی استفاده می­ شود.

ساخت قمه های بزرگ در کارگاه ­های چاقو­سازی زنجان انجام می­ شود. دسته‌ی قمه ها نیز محل هنر­نماییِ هنرمندان این صنعت است که با نشاندن جواهر و حکاکی­ کردن نقوش در هر چه زیباتر و منحصر­به ­فرد شدن اثر خود می­ کوشند.

حالت فنری، تیزی دائمی و در نهایت خوش­ دستی از خصوصیات قمه های زنجان است. به­ طور کلی چاقو­های این منطقه را از نظر شکل و قطعات می­ توان به دو دسته‌ی ساده و مرکب تقسیم کرد.

قمه های ساده خود از نظر تعداد و شکل ظاهری به چند دسته تقسیم می­ شوند که از این میان می­توان به مواردی چند اشاره کرد:

  1. قمه هایی با دسته‌ی شاخ بز، گاو و غیره که بدون فنر و یک تیغه است و به­ وسیله‌ی دو میخ به دسته متصل شده است.
  2. قمه های ضامن ­دار که خود به گروه ­های ریزتری تقسیم می­ شود.
  3. قمه های میوه ­خوری که معمولاً یک تیغه دارد و شامل دسته و فنر است و در اندازه­ های مختلف ساخته می­ شود. همچنین چاقوی کوچک جیبی و قلم ­تراش (که ابزار کار خوشنویسان است).

انواع مختلف قمه زنجان

انواع مختلف قمه زنجان به طور کلی می توان قمه زنجان را از نظر جنس تیغه به دو دسته تقسیم کرد:

  • قمه های فولادی که به دلیل ذات مستحکم فولاد، دارای مقاومت بالایی می باشند.
  • قمه های استیل فولاد که در مقابل زنگ زدگی مقاوم هستند. ظرافت چاقوی زنجان به علت استفاده از مصالح مرغوب و همچنین شکیل بودن از نظر تناسب منطقی در ابعاد تیغه، دسته و غلاف آن می باشد که همگی نشانه زبردستی و تبهر استادان چاقوساز زنجانی می باشد.
  • از انواع قمه های متداول زنجان، می توان به قمه قلمتراش، قمه ضامن دار، قمه شکاری، قمه صحرایی،ساطور،کارد سلاخی،کارد قصابی، کارد آشپزخانه، چاقوی باغبانی،تبر، شمشیر،قمه، دشنه، قداره و قند شکن که هرر کدام به شکل ها و انواع دسته های مختلف ساخته می شوند.
  • قمه زنجان جدید امروزه بر اساس مدل های کامپیوتری ساخته می شود و از ظرافت های بالایی برخوردار است.

محل پخش قمه اصل زنجان

محل پخش قمه اصل زنجان محل پخش قمه زنجان باکیفیت در ابتدا اقدام به تامین موجودی خود از طریق کارگاه های تولیدی این محصول می کنند، و سپس این محصول را که دارای تنوع بسیار بالا در جنس و طرح و رنگ می باشند به فروش می رسانند.

برای فروش گسترده این ابزار بازاریابانی در اقصی نقاط ایران فعالیت می کنند و این کالا را با قیمتی مقرون به صرفه در بین خریداران عرضه می کنند.

فروشگاه های اینترنتی فعال در این زمینه نیز پخش قمه اصل زنجان را به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام می دهند، خریداران می توانند پس از ثبت سفارش از طریق باربری های این فروشگاه ها کالا را تحویل بگیرند.

البته کارگاه های فوق دارای دفاتر و نمایندگی های پخش و فروش معتبری در اقصی نقاط ایران می باشند و از این طریق نیز قمه تولیدی خود را که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده به فروش می رسانند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما